רני בנדר, יו"ר החברה הכלכלית חיפה: "העיר נמצאת בצומת כלכלי עסקי ונדל"ני"

ידיעות חיפה

04.10.2024

רני בנדר נכנס לאחרונה לתפקיד יו"ר החברה הכלכלית חיפה ולמעשה מרכז את הפעילות הכלכלית של העיר השלישית בישראל.

נתוני הפתיחה של חיפה אינם מרשימים, ובירת המטרופולין צומחת פחות משכונותיה בקריות, נשר וטירת כרמל, בתחומי הכלכלה והנדל"ן. לקראת השנה החדשה ביקשנו מבנדר לנתח את מצבה של חיפה ואיך מעלים אותה על פסים של צמיחה.

מה מצבה הכלכלי של חיפה?
"כיו"ר החברה הכלכלית אנו אחראים על פיתוח מיזמים כלכליים בחיפה, לפיכך אוכל להתייחס בהיבטי הפיתוח הכלכלי ופחות בהיבט תקציבי עירייה. יש מספר מיזמים כלכליים משמעותיים בבואנו לראות את המצב הכלכלי היום ובהתייחס לשנים הקרובות.
בנדר: "בין הפרויקטים: פתיחת חזית הים ברבעון אחרון בשנת 2025, שתשנה את תפיסת התיירות בחיפה ותחבר בין העיר לים; חברת התעופה Air Haifa מתחילה לפעול בימים אלו עם כ-400 עובדים ישירים ועקיפים בתוך שנה; השנה אוכלס במלואו בניין מת"מ מזרח בפארק מת"מ עם 90,000 מ"ר ותוספת של מעל ל-3,500 עובדים חדשים החלו בבניית יסודות לבניין חדש עם 60,000 מ"ר;
"השנה נסיים את בניית שני הבניינים בפארק "מדעי החיים והיי טק" עם כ-30,000 מ"ר של חברות היי טק; תחום "הכלכלה הכחולה" המקדם חברות היי טק בתחום הים, תופס גובה ומקדם את סצינת הסטארטאפים בעיר התחתית. יש הרבה פרויקטים ואת התוצאות נראה בקרוב".
 
מהם מנופי הצמיחה שאתה הולך לטפל בהם?
"פיתוח נדל"ן הינו אבן דרך מרכזית מתוך הבנה שנכסי משרדים להיי טק יצמיחו מקומות תעסוקה נוספים ולכן אנו מקדמים את 'פארק המדע וההייטק חיפה', בשיתוף חברת 'מבנה', אשר נמצא לקראת סיום בניית שני בניינים נוספים של 28,000 מ"ר שיאכלסו מעל ל-1500 עובדים חדשים וחניון הכולל 24,000 מ"ר. אנו צופים שנסיים בתוך 6 חודשים ואני שמח לראות שיש ביקושים של חברות מתחומי מדעי החיים וההייטק".
בנדר: "פרויקט משמעותי נוסף הינו פארק מתם, המנוהל בהצלחה על ידי השותפה שלנו, חברת 'גב ים'. פארק מת"ם עם מעל ל-400 אלף מ"ר ובתפוסה מלאה של מרכזי R&D של חברות בינלאומיות, כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, 500+ ואינטל, והביקושים הקיימים מסייעים לנו לבנות בניין נוסף בשטח של 60,000 מ"ר.
"לפני כשנה סיימנו את בניית בניין "מתם מזרח" בצמוד לכביש 4, עם כ- 90,000 מ"ר. הפארק הינו מהטובים בישראל ומאפשר אקוסיסטם ייחודי, בשילוב המוסדות האקדמיים בעיר ביניהם הטכניון והאוניברסיטה, מוסדות רפואה ביניהם רמב"ם, בני ציון וכרמל ורמה גבוהה של איכות עובדים הגרים בחיפה ובצפון".
 
הכתבה המלאה בלינק