ערב הוקרה עבור אברהם קליין נערך בגלי חיפה

ONE

10.07.2024

בנוכחות 150 מכובדים, זכה הערב (רביעי) שופט הכדורגל הבינלאומי, אברהם קליין, לאירוע הוקרה שהתקיים במועדון הספורט העירוני, "גלי חיפה", בו קליין מקפיד להתאמן. במהלך הערב הוצג בהקרנת בכורה סרט דוקומנטרי אודות פועלו, שהופק בידי ערוץ הטלוויזיה הספרדי, מוביסטר, שהתלווה אליו ותיעד אותו במשך שבוע בארץ.

האירוע התקיים בנוכחות ראש העיר חיפה, יונה יהב, שגריר הונגריה בישראל, זולטאן סנטגיורגי, חבר הכנסת לשעבר, מיכה גולדמן, נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, מנכ"ל המועדון, איציק עובדיה, יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, שחקני כדורגל בעבר ובהווה, שופטי כדורגל ועוד.

קליין נולד ברומניה ב-1934, שרד את השואה, הגיע בגיל 13 להולנד עם עוד 500 ילדים יהודים שעברו את התופת ועלה לישראל כעבור שנה, באוקטובר 1948. עד היום הוא נחשב לבכיר שופטי הכדורגל בישראל אי פעם ובכל שנות הפעילות הענפה שלו בארץ וברחבי העולם, שמר על מגוריו בחיפה.

אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית לחיפה, שהנחה את הערב, פתח ואמר: "הערב יפתח בגרמניה משחק הכדורגל בין אנגליה והולנד בחצי גמר אליפות אירופה בכדורגל, זהו אחד מרגעי השיא של הכדורגל העולמי. יש ישראלי אחד שכן זכה להגיע לרגעים הגדולים של הכדורגל, לא סתם ישראלי, אלא חיפאי, משלנו”.

“הוא לא סתם הגיע למונדיאל, אלא שפט באחד המשחקים הגדולים בכל הזמנים, בין ברזיל לאיטליה בגביע העולם ב-1982, ואם זה לא מספיק אז שימש כקוון במשחק הגמר של הטורניר ועוד לא הזכרנו את המשחקים האולימפיים במקסיקו 1968, מונדיאל 1970 בברזיל, שם שפט את פלה הגדול, מונדיאל 1978 בארגנטינה וכל זאת באמת רק על קצה המזלג. האיש המיוחד הזה הוא אברהם קליין”.

הסרט על קליין צולם במספר מוקדים, ביניהם אצטדיון סמי עופר, בו אירח סמנכ"ל האצטדיון, רועי מלכא, את אברהם ובו חלקו רגעים מהקריירה של האחרון. השופט הוותיק מצידו סיפר: “אני נרגש מאד ורוצה להודות לכל אלה שעסקו בעריכת הסרט. אני חיפאי גאה ושמחתי לייצג את המדינה בכבוד”.