חצי מיליון מ"ר ו-15,000 מועסקים: פארק הייטק חדש יעשה מהפכה בחיפה

וואלה נדל"ן

23.09.2024

"גולת הכותרת היא הקמת פארק הייטק חדש בצ'ק פוסט חיפה, שישתרע על 500,000 מ"ר ויספק תעסוקה איכותית ל-15,000 תושבי האזור", מכריז רני בנדר, היו"ר החדש של החברה הכלכלית לחיפה, בראיון מיוחד לוואלה נדל"ן.

החברה הכלכלית לחיפה נוסדה ב-1972 כתאגיד עירוני בבעלות מלאה של עיריית חיפה. החברה פועלת כזרוע יזמית וביצועית של העירייה בפיתוח פרויקטים רחבי היקף, יצירת עוגנים כלכליים, עסקיים ומסחריים המהווים פלטפורמה ליצירת מקומות תעסוקה, מסחר, תרבות, תיירות ופנאי.

בנדר, שנכנס לתפקיד לפני מספר חודשים, מסתכל בימים אלו אל האופק ומתכנן את העשייה לקדנציה הקרובה. בנדר הוא חיפאי בעשור האחרון, והשתלב לפני כשנה במקום השלישי ברשימתו של יונה יהב, ראש העיר חיפה. כיום הוא מכהן כחבר מועצת העיר חיפה ונבחר כאמור להוביל את החברה הכלכלית לחיפה, כיו"ר החברה.

בעבר כיהן כסגן ומ"מ דובר משרד החינוך ויועץ תקשורת במשרד התעשייה והמסחר וכיו"ר שותפות חיפה-בוסטון .CJP הוא משמש כרב סרן במילואים פעילים בחיל האוויר ויו"ר עמותת "נקודת ציון למורשת צה"ל", הפועלת לחינוך ערכי צה"ל בקרב תלמידי תיכון ברחבי הארץ. בנדר, בעל תואר ראשון בתקשורת וניהול, ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון. כיום משמש גם כמנכ"ל מתחם הסיטי סנטר - מתחם עירוב שימושים הכולל מסחר, משרדים ובית מלון במושבה הגרמנית בחיפה.

במה עוסקת החברה הכלכלית לחיפה בשוטף?

"בנוסף אנחנו שותפים עם חברה הנדל"ן "מבנה" ב'פארק מדעי החיים והיי טק', הממוקם בדרום חיפה. הפארק משתרע על שטח של כ-31 דונם כקומפלקס ייחודי לתחום מדעי החיים עם חברות בינלאומיות המתחמות בביו-טכנולוגיה. בתחילת 2025 אנחנו אמורים להשיק מעל ל-28,000 מ"ר חדשים וכבר אנו נמצאים בביקושים קשיחים", מוסיף בנדר.

"כמו כן, יש לחברה הכלכלית לחיפה, שתי חברות בנות, האחת היא חברת קריית הספורט והבילוי חיפה, המנהלת את אצטדיון סמי עופר עם 30,000 מושבים ביציעים מקורים, הנחשב מהאצטדיונים הטובים באירופה. בימים אלו הוציאה החברה מכרז פומבי, להקמה והפעלה של שטחי מסחר במפלס 01 באצטדיון, בשטח של כ- 7,500 מ"ר, עבור פעילות למסחר, לבילוי ולפנאי. הכוונה ששטחי המסחר ישמשו מוקד משיכה מיוחד ומרשים עבור תושבי העיר ועבור באי האצטדיון ויופעלו בסינרגיה עם כלל הפעילויות במתחם. מדובר במיקום אטרקטיבי, בסמוך לשכונה החדשה נאות נבון שבה עתידים להיבנות 6,000 יחידות דיור, זאת בנוסף לשכונת נאות פרס הסמוכה לאצטדיון. שטחי המסחר נמצאים בקרבת כביש 4 ובסמיכות לתחנת המטרונית החדשה שתוקם בקרוב".

"חברת בת נוספת של החברה הכלכלית לחיפה היא חברת היי סנטר, המקדמת יזמות טכנולוגית באמצעות In Ventech - במסגרתה ניתנות הטבות ותמריצים ליזמים וחברות סטארטאפ הממוקמות בחיפה. החברה הקימה בחיפה מרכז לאומי וחדשני המקדם כלכלה כחולה Blue Tech וכן הקימה את Hifund - פלטפורמה לגיוס הון לחברות הזנק חיפאיות".

.....

המשך בכתבה המלאה