החברה הכלכלית השיקה פורום לקידום כלכלת העיר

כלבו

26.06.2024

החברה הכלכלית לחיפה יצאה בפרויקט חדש של צוותי חשיבה עם אנשי מקצוע ותושבים חיפאים אשר מומחים בתחומי צמיחה – תיירות, הייטק, ביוטק ועסקים קטנים ובינוניים, שיגבשו תוכנית לקידום כלכלת העיר. צוותי החשיבה יקיימו מפגשי היוועצות, למידה והחלפת דעות במטרה לגבש נייר עמדה שיהווה בסיס לפרויקטים שהחברה הכלכלית תיזום במסגרת תוכנית העבודה לשנת 2025.

המפגש הראשון של הצוותים התקיים השבוע במשרדי החברה ועסק בקידום התיירות כמנוע לצמיחה כלכלית. את המפגש הובילו יו"ר החברה הכלכלית רני בנדר, מנכ"ל החברה אור שחף, ומנהל הפיתוח העסקי שלה מוטי מאיר.

צוותי החשיבה, המלווים על ידי חברת טגה יועצות, אשר מתמחה בניהול תהליכים ובייעוץ לארגונים, בראשות טלי גזית וגל זילברשטיין, ייפגשו על בסיס קבוע וידונו במצב הקיים בתחום, באתגרים, בחסמים, בכיווני פעולה אפשריים ובהמלצות לפרויקטים ישימים. התהליך ייארך כארבעה חודשים, שבהם ייוועצו צוותי החשיבה גם עם תושבים.

המומחים שהוזמנו לתהליך עשו זאת בהתנדבות מלאה. בצוות החשיבה נכחו סגן ראש העיר יוסי שלום, מנכ"ל המדעטק יוסי אני, ד"ר גלית רנד מעיריית חיפה שמשמשת דירקטורית בחברה הכלכלית, מנהל תחום הקרוזים וחזית הים בנמל חיפה זוהר רום, מנכ"ל חברת המוזיאונים יותם יקיר, מנכ"ל מלון בוטניקה עטיה עשמאוי, היזם והבעלים של מלון שומאכר דוד בארי, מנהל תחום השייט בחוף השקט ליאור אלפסי, מומחה התיירות הימית אורי פלקס, המסעדן יותם הולץ, היזמית הקולינרית ורד פרן, הבלוגרית שירי וייצנר, מנהלת הפרויקטים בחברה הכלכלית מיכל סני ואיש העסקים ומומחה היין אנדרה סואידן.

בנדר: "הדבר הראשון הנדרש בעשייה זה לשמוע את השטח, ולכן אנו משתפים את המומחים החיפאים ואת התושבים. תיירות היא מנוע כלכלי משמעותי לכלכלת העיר. השבוע נפגשתי עם אנשי משרד הכלכלה ומשרד התיירות, וכולם מחכים שנתחיל להניע את התהליכים. יש לנו תמיכה וגיבוי מלא ממנכ"ל עיריית חיפה גדי מרגלית ומראש העיר מיונה יהב להצעיד את חיפה קדימה גם בתחום התיירות".

שחף: "לחיפה פוטנציאל עצום בתחום התיירות, ומשאבים טבעיים כמו חופי הים והוואדיות שאנחנו צריכים למנף. אין סיבה שחיפה לא תהפוך להיות עיר התיירות המובילה בישראל, הן לתיירות פנים והן לתיירות חוץ. אנחנו צריכים לשתף פעולה ביחד ולקדם את המטרה המשותפת של כולנו – פיתוח כלכלי ותיירותי של העיר".